28 december 2011

En fråga

Jag är ingen ostmänniska (av uppenbara skäl). Jag har faktiskt aldrig varit det. Vilket gör det ironiskt att det är mozzarella, feta, chèvre och brie som jag saknar mest sen jag blev allergisk...

Hursomhelst jag har en fråga till alla ostätare där ute. En fundering som måste delas med folk... Jag har sett Max reklamen för hamburgaren "tripple cheese" med "tre olika sorters ost". Tre sorters ost? Hur kan det vara gott med?

Jag förstår att folk gillar ost trots att jag inte gör det. Och en ost i kan säkert vara gott... Jag har stött på rätter som innehåller två olika sorters ost, som inte verkat hemska. Men tre? Där drar jag gränsen! Det låter för mycket!

I vilket universum skulle då tre sorters ost funka säger mitt huvud? Blir det inte rörigt?

Så min fråga är? Är den verkligen god? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar