14 juni 2012

Världens mest hatade

Jag måste ha skaffat världens mest hatade jobb. Jag har precis börjat jobba som telefonförsäljare. Ett rätt bra jobb egentligen för mig som student som måste ha ett deltidsjobb. Jag kan jobba bra tider, det är stimulerande och jag lär mig mycket!

Men det är ju lite knäckande. Jag är rätt hårdhudad och jag tar inte åt mig. Men vissa samtal undrar man ju om det skulle skada folk att vara lite trevliga? Det folk inte förstår är att detta faktiskt är mitt jobb! Det är en människa på andra sidan av linjen!

Jag fattar att det är överjävligt när folk ringer mitt i maten. Men ta helst inte ut det över oss! Vi gör vårt jobb. Och ett jobb jag inte tror många skulle klara!

Så nästa gång någon ringer med ett erbjudande, ber jag er, tänk på personen i andra änden! Vi vill inte vara elaka! Jag vill bara göra ett bra jobb! Jag vill ta mig igenom mina studier och kanske en dag få möjligheten att flytta hemifrån. Jag ringer inte för att vara elak och jag har faktiskt inte gjort er något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar