27 oktober 2011

Jag vill i alla fall trivas

Jag duger som jag är.

Jag vet detta någonstans. I huvudet någonstans sitter orden inpräntade.

Men det betyder inte att jag tror dem.

Det betyder inte att jag har någon form av problem med självförtroende, jag har grymt självförtroende.

Problemet ligger i mitt värde. Jag är mindre värd än alla andra. I mitt huvud.

Men det finns sätt att få samma värde som alla andra. Jag måste vara bäst. Jag måste vara smalast. Jag måste vara roligast. Och förstås omtyckt...

Problemet med detta är att inget mindre än MVG duger. Problemet är att jag får dåligt samvete av att äta. Problemet är att jag alltid måste spela glad. Problemet är att jag inte gillar alla människor...

Och allt detta gör mig trött... För jag är så här. Och jag vill inte. Jag vill vara lycklig.

Jag vill duga. Till vilken kostnad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar